Když se podíváme do minulosti společnosti Apple, v podstatě staví na
dvou základních pilířích, které společnost dostaly tam kde je nyní.
Prvním velkým skokem který světu ukázal Apple jako výrobce spotřební
elektroniky bylo představení MP3 přehrávače iPod a jeho následné
zlevnění. Právě cenová dostupnost a styl jenž iPod dokázal nabídnout
ruku v ruce přinesl Apple z poza zavřených dveří fajnšmekrů a
profesionálních uživatelů na ulice. V dobách své největší slávy ovládal
iPod 98% trhu MP3 přehrávačů v USA, i nyní mu však patří většina
světového trhu.
Právě díky iPodu se začal Apple prosazovat, vydělávat velké peníze a
stala se z něj známá společnost. Další skok zaznamenal po představení
iPhonu. Mnoho lidí si první iPhone kupovalo s tím, že nevědělo že Apple
vyrábí nějaké počítače s nějakým vlastním operačním systémem, znalo
zkrátka iPhone. Právě iPhone znamenal druhé kolo úspěchu Applu na
globálním trhu. Upřímně řečeno prodeje Maců jsou od představení prvního
iPodu a následně od představení iPhone zajímavé právě díky propagaci
počítačů touto dvojicí produktů.
Zajímavé je, že od představení iPodu do představení iPhone uplynulo
přesně 6 let. První iPod byl představen v roce 2001 a první iPhone v
roce 2007. Nyní máme rok 2013 a Apple by měl představit další revoluci,
další produkt díky kterému si získá dominantní postavení v dalším
segmentu trhu. Tu skutečnou revoluci totiž můžete udělat vždy pouze
prvním produktem v daném odvětví. Žádný iPhone ani iPod už nikdy nebude
tak revoluční jako první modely. Zkrátka již víme co očekávat a víme že
nám dá Apple vylepšení, ovšem vylepšení v rámci evoluce dané řady
produktů. Abychom se dočkali skutečné revoluce, potřebujeme dostat zcela
nový produkt, produkt který ovládne další segment trhu.
V současné době se nabízí dvojice takových produktů, inteligentní
hodinky nebo Apple HDTV. Inteligentní hodinky jsou z mého pohledu ještě o
něco zajímavější než Apple HDTV. Přece jen Smart televizory jsou již na
trhu a v jednom z článků jsem rozvedl, proč Apple v podstatě nemá již
co revolučního nabídnout. Samozřejmě že můžeme ovládat Apple HDTV
hlasem, pohybem nebo chvěním chlupů na ruce, to však současné Smart TV
již umí. Apple by samozřejmě nabídl vše zdokonaleně a přidal k tomu
ekosystém v podobě App Store a dalších služeb jako je živé vysílání nebo
neomezený archiv. To však na revoluci nestačí!
Segment ve kterém může Apple způsobit skutečnou revoluci jsou
takzvané inteligentní hodinky, zcela nový pojem se kterým se setkáváme
maximálně rok, respektive od doby kdy vývojáře napadlo vytvořit produkt
propojený s iOS. O tom, že hodinkám od Apple skutečně věříme jsme už
psali v článku ve kterém zdůvodňujeme jejich příchod právě změnou
předchozí generace iPodu na novou generaci, která v podstatě nepřináší
nic nového, ale nejde dát na ruku. Revoluce roku 2013 od společnosti
Apple budou hodinky. Apple tak vytvoří zcela nový produkt a bud mít
možnost lidem opět nabízet hodinky s cenou 99-199€ s tím, že je
samozřejmě co nejvíc využijete pouze s iOS zařízením a ještě lépe také s
OS X.
čtvrtek 14. února 2013
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat