Pages

Subscribe:

Labels

úterý 19. února 2013

Apple je nejhodnotnější značkou na světě, nejvlivnější však ne

Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Brand finance je Apple nejhodnotnější značkou na světě. Hodnota značky Apple jako takové, je 87 miliard dolarů. Na druhém místě je však hlavní soupeř Applu v oblasti mobilních zařízení, tedy Samsung, jehož hodnota je 58,8 miliardy dolarů.
Zvláštní je, že i když se nám může zdát že Apple inspiroval velké množství výrobců, kteří nejednou představili telefony nebo tablety doslova nerozeznatelné od iPhonů, iPadů nebo také MacBooků Air, nejvlivnější společností na světě je Ferrari. Je nutné podotknout, že výzkum Brand Finance se nebaví o hodnotě společnosti Apple, která má jen v hotovostí více než na kolik ji výzkum ohodnotil, ale naopak řeší hodnotu značky. Ta je v průzkumu Brand Finance tvořena ze specifických finančních údajů, stejně tak jako z příjmů společnosti.
Zajímavostí je, že čtyři z pěti nejhodnotnějších společností světa patří do technologického sektoru. V žebříčku nejvlivnějších společností pak tento sektor zastává pouze Google. Vliv společnosti se podle Brand finance počítá na základě marže, příjmu zákazníků, marketingových výdajů a dalších faktů, pomocí kterých analytici sestavují žebříček nejvlivnějších společností světa.

0 komentářů:

Okomentovat